Monday, 31 December 2012

new year yang sungguh tak indah

assalamualaikum..

hummm... time kami dok menaip belog ni muka kami dah 10 jam tak senyum... kami tekanan... seumpama di tekan2... kepala otak kami ni dah beku supa ais ketui dua penumbok... 

hari ni dah la new year tapi kami tak berkesempatan pon nak relin bunga api kat luaq kolej ni.... bulih dok dengaq pom2 ja kat luaq nuh... sambil tangan ni dok menaip lab repot... kami tekanan dengan prof razak ni... semua group bio buat repot by group tapi mai group kami dia suruh buat individu...benda bulih buat sekali kerja kena buat 5 6 7 8 9 10....... ummm tabah lagi sebijik jari lagi....ummm 11 kali reja...

HUMMMMMMM!!!!

ni tepat kui 6 pagi baq ampa kami siap wat repot...2 repot sekali kami wat dengan berokband wat penyebai... memang tak bulih nak minta tolong encik google la... dan encik google translate.... kami kena selak buku2 solomon yang nalarekek punya gondo....tapi tak pa la..... lega dah la satu bala.... ada satu lagi bala nak mai nuh... kui 8 sat g nuuuuuuuhhhhh..... xlama dah laaa...bopa jam ja dri sekarang nihhhhhh...... kami ada kuiz plak...adoi2 bukak2 ja cuti depa nak wat kuiz....ummmmm schuweeeettt.... memang tak sempat dah kami nak lena nak baca pon kami tatau nak baca apa... dari relin retas owg lah sat g.... 

pastukan yang buat kami tekanan lagi... sepatutnya setat kui 12 td kami dah tak bulyh nak makan malam sebab kami berazam nak diet....tapi sebab bebai punya pasai tak leyh nk tokak2 lecturer kami..... kami p tokak megi umm... 2 bungkuih.. kami tak sedaq mcm mana kami bulyh terkoyak plastik bungkusan megi tu dua kali... serius kami tak sedaq... kami rasa kami di pukau...

UMMMMMMMM serius2... 

ampa tau dak taun ni saja ada 3 owg cabar kami bagi kuruih sampai 60 kg... depa kata kami gemok... kami pelik..pelik..pelik... dan pelik.... sejak bila aku penah kurus??? ummm kami kebinggungan...

pada masa yang sama kami malu2 sebab masih ada insan2 yang penah anggap kami kurus walaupon kami tatau bila masa kami kuruih... sapa insan2 tu kami rasiakan laa... ummm jgn paksa kami nyanyi lagu siti taim kami dok tekanan ni pliss222...

HEWW....HEEWWW...kami maaaluuuuuuuuu2.......... 

perrghhhh!!! kami mngantukk!!!!!!!!! xtahan dah.... kami gagahkan diri jugak sebab kami nak wish

HEPPYYYYY NEEWWW YEEAAARR AAAMMPPAAA.....

ummm ampa doa2 la kami bulyh meng-copy jawapan sapa2 esok nah... nite... 

eh............=_="....... monim......ummmmmm









Saturday, 29 December 2012

aku dapat menantu baru..part 1...

assalamualaikum....

hai ampa2... kami seroonok sangat2!!! sebab tak lama lagi kami nak dapat menantu dah... dan menantu kami lawa gila baq ang.... bulu mata kaler putih... lebat....meletik siap.... misai pon kaler putih... bulu2 roma dia gebu2.... sopan kebinatangannya....dan sungguh gentlemen... kami suka!!!!
ummm kami dok bayang dah t cucu2 kami mcm mana nanti....

haaa.. ni anak kami.... belemoihkan dia??? ..dah la bau supa kambin pak don...cenegey dia ni.... kira nk rengau owg ja... dan dia mngambil masa setaun tuk kanai tuan sendiri...berpotensi besaq nak kena sumpah jadi batu...tong gas mahupon kereta bmw sebab suka tokak tumit owg...tu memang tempat fveret dia tokak....dan dia memang tak mewarisi kecantikkan  kami.langsung.. dan belom ada lagi baka2 pakman yang mempunyai misai walaupon betina... sungguh tragis..... nak wat camnakan?? dah tertulis takdir untuk diakan??

hummm.. xpa2..kami dah ajar dia erti pasrah dan redha sebab mmpunyai mak yang hot mcm kmi... macam manapun dia tetap comel di hati kami...wlaupon ahli2 senat keluarga pakman deret nak wat tahana kat dia... ada ka patut depa nk bg dia makan ayam yang pernah bermandikan tikuih...

tersentuh naluri keibuan kami  tau... kami dah la single mather..topoiq tak mngaku tu ank dia.. hummm


tu seliper kami.... schuweetkan dia???  humm nak bau syurga letteww...

HAHAHAHAHAHAHHAAH!!!

nmpak dak kmi seronok??? hahahahahaha.... anak kami ni tak da nama2 yang glemer.. sebab kami pangil p la nama apa pon dia tak penah nak mai pon...melainkan kami kena pangil dia " meaw " ja baru dia mai.. nmpak dak anak kami sedar diri... tak danya nak boh nama jeniper k... secha k...mahupon nora danish.... tak daknya... kadang2 pangil weyh2 ja... umm schuweeettt...

hum alang2 nak cerita pasai meaw ni... kami nk cerita la sedikit salahsilah keluarga dia... dia ni dulu ada kembaq.. warna oren...comeyy... kami suka... kaler dia macm kaler menantu kami cuma versi tak gebu... nak buat mcm mana hayat dia d dunia ni tak lama beberapa bulan lepas dilahirkan dia mati.. tersedak susu agaknya... hummmmm....=_="

sebenaqnya toknek depa tu yang anak kami... kiranya dia ni generasi cicit kami.... depa ada mak.. mak depa ni baru bopa bulan umoq dia...dia dah mengandung.... pada mulanya kami ingat dia kena rogot.... kami terkejut sebab badan dok kecik lagi tapi dia dah mngandung....  rupa2nya... dia dah menconteng arang ke muka kami... dia wak balik banyak jantan... depan anak2 pulak tu.... tak padan dengan kecik dah jadi bohsia... hummm kami maqahhh!!

astu bila si meaw ni dah besaq sikit dia tingalkan meaw ni terkontang kating.... sedih kami tengok meaw ni apabila terpaksa beribukan ayam dan berkongsi kasih dengan anak2 ayam yang laen... tidurnya di dalam reban abah kami....kami cuba menghulurkan tangan untuk memberi kasih sayang dia rengau kami... maka itulah buat kali pertamanya kami mencarut kat dia...
se..ca..ra.. ber..de..pan.. de..pan..2x <-- baca dengan selow motion

dan ada sampai satu tahap tu... kami nampak si meaw ni berlari-lari mengejar sekor ayam kaler putih.... dia kejar dengan penuh semangatnya... sampai ke belakang umah maktam kami... lepas tu tak lama kemudian... kami nampak kucing kami pulak lari... menyerriit ja masuk bawah keta bam bui... kami ingat k dia kena kejar ngan kera.. memandangkan belakang umah maktam kami tu hutan... rupa2nya... ayam yang dia kejar tadi tu ligan dia balik.... sambil menunduk2 kepala mengendap di bawah kereta... kucin kami pulak membuat expressi yang mngerunkan...

pastuu kalau dah maghrib dia la binatang yang paling sebuk didalam kampung lahar ini... hal ini kerana dia akan mengejar semua2 ayam untuk masuk ke dalam reban...dan ayam2 abah kami tu pon seolah-olah memberikan kerjasama dengan tugas si meow ni...

perrgghhh!!! lawak kut.... kami rasa dia dah kecelaruan identiti... schuuweettt dak anak kami....hew..heww

argghh manisnya kenangan kami dulu2... oleh kerana kaler mak meaw ni dengan si meaw ni nak sama kakak kami lynn rempit tu selalu salah paham... begitu jugak ngn abam bui kami... depa selalu panggil dia bohsia...
sebagai mak.... kami maqah ad owg hina!! caci!! herdik!! anak kami.. kami yang kata takpa.... jagan owg len.... hal ini termasuk dalam list2 teratas kemarahan kami....

perggh banyak lagi kami nak cerita... tapi kami nak kena p pesta pulak... abam bui kami pon dah mula membaling sepender rompongnya ke muka kami sebagai amaran keras supaya bersiap... nantikan smbungan cerita ini yah.... hahahahahahahah!!! kami tamau boh gambaq menantu kami lagi... nk wat superaiihh...


Tuesday, 25 December 2012

mari merongeng

Assalamualaikum

23 haribulan 12 ritu  kami p merongengkan diri di perda...... lecture kami kawen... nama-nya waziah.... ummm cantik.... dia pakai baju kaler terqoise...
(abaikan sebarang ejaan yang salah... sesungguhnya ia memang disengajakan)

kami p sana nek dua bijik keta... keta viva sewa yang di pancu khaskan drpada arau perth... didrebakan oleh makhlok paling seksi di dunia encik hilwan dan penumpang beliau En fiki dan rakan seperjuangan nya En hafiz izwan.... dan sebijik lagi keta iaitu kereta kancil cik izah yang d drebakan makhlok paling putih di dunia achmad gomen dan penumpangnya semestilah cik izah tiger dan wanita tersegak dialam semesta "KAMI"... 

kesegakan kami memang tiada tolak bahagi mahupon di square rootkan.. ianya telah d sahkan oleh anak2 menakan kami sendiri... seriuss aiihhh....tak tipuu....

HAHAHAHHAHAHAHAHA

ok hentikan kata2 makian yg tercetus di hati ampa2 sekalian...di sini kami tempekkan gmbar2 yang berjaya d tangkap sewaktu majlis berlangsung...


hahahahah!!! segakkan aku? sapa angguk dia pandai.... kemon..kemon.... don shy2....




haaaa... ni cik izah tiger... cengey dia ni... ni dia baru lepas menokak makcik yang telah memonopoli meja ais kacang... mak cik tu gangster kut style duduk kat depan meja ais kacang tu wat slamber derk2 ja.. bila dapat ja ais kacang dia passing kat konco2 dia... berbillion2 mangkok ais kacang telah di monopolikan
 yang beratuq panjang2 ni mmng takkn dpat la... sungguh diktator...



ni encik hilwan.. gembira selepas kekenyangan...



ni encik fiki dan hafiz izwan.. mereka taksub dengan kehebatan izah menumpaskan kerajaan makcik gangster..



ni la lecture QMT kmi.. cantikkn baju dia kaler... err..er.. tau2 sndri la malas nk eja...



kek bluberi22 kut... nyum2.. 3 layer... tapi dia tak potong kat kmi pom.. hampewww gileeww~~



ni gambaq kami semuaaa hehehee...ciss tak jelas lak peace ataih pala izah tiger...!!


pastu lepas ber-zohor-an kami wat AGM (anual grand meeting) kat depan masjid... topik yang d bincangkan tempat2 menarik di pulau pinang.... perghhh memang tak menag jari la kalau nak di bilangnya tempat2 menarik yang ada di pulau pinang ni termasuk lah nasi kandar... nasi kandar carta teratas kut walaupon sudah makan nasi kenduri ayam cincang...dagin haluih... 

kami pon membuat keputusan nak p penang nek satu keta ja...hal ini kerana..untuk tidak mengkayakan pihak2 plus mohupon pihak2 stesn minyak.... dan setelah bermain acilut at..at...maka tertulislah takdir yang kereta viva terpilih.... maka semua makhlok2 td naik la lam keta viva yang kecik ni tak termasuk encik fiki.. beliau telah kami antakan dia ke tempat asalnya... diatas alasan..... dia perlu ketempat asalnya.. perak tak salah kami...

HAHAHAHAAA... dah klimax da ni...sedor tak sedor kami dah ada hampir2 kat tengah2 jambatan setelah puas bergelak pasai smartag tak dpat d kesan masa bayaq tol td serta berbicarakan pasai ayah lee chong wei  membuat cubaan membunuh dri di atas jmbatan Pulau Pinang encik hilwan mengutarakan soklan 

"kita nak p mana ni??"

tiba2 suasana menjadi sepi.... deruan angin yang tidak bercengkerik ja yang dapat di dengar di lohong2 telinga kami..

kami membuat keputusan untuk diam ja... memamng sejak2 azali lagi kami buta peta.... p balik pulau kami tau la.... astu izah kata jom p queensbay ... kami kata yeaaaa!!!!! 

tapi mlangnya kami silap jalan..... terang tang2 signboard bagi anak panah Queensbay ke kanan... kami tetap dengan firasat kami... kami ke kiri...

yah... siapa signboard tu??? dia tu siapa?? dia bukan syiaaaapa2 pon... dia tidak mempunyai hati dan perasaan apatah lagi akal... wat pa nak ikut telunjuk dia.... hak nak wat keputusan hak kami.... maka ber-u-turn lah kami semula k jlan yang d tunjuk oleh signboard td... 

sebelum nak u-turn d roundabout tu encik hafiz menyatakan hasratnya untuk k gurney.... untuk kali ke duanya kami kata yeaaaa!!!!.... hahhaahha best oo jd lalang.... 

kami kelua dri roundabout... astu tiba2 encik hafiz kata dia tatau jalan k gurney.... trololol kami seketika... dan secara tiba2 ingatan kami pulih pasai bab2 peta ni... kami pon kata...

" ni macam jalan nk p balik pulau"

astu encik hafiz kata haa.... balik pulau nk dekat dah dengan batu feringgi..... kami blurr... untuk kali pertamanya kami menyesai jd owg buta peta.... selama ni bahagia ja jadi owng buta peta sebab boleh tido ja kat belakang ..... 

astu depa kata nak p batu feringgi pulak...depa nak amik jalan RELAU..... kami dah risau dah.. berpeluh2 dah kami..... perrgghh jalan relau kut... sapa yang penah p tau la bertaa membukitnya jalan relau tu.... dengan kondesi keta yang bermuatan berat.... 

masalah muatan berat tu bukan datangnya dripada aku... serius bukan aku...... bayangkan jalan bukit yang pertama... kalau kata game lahkan tahap easy level kot....keta viva tu paling laju bulyh p 40km/sjm.... nuh cer bayangkan simpang 3 nk p balik pulau tu nanti... memang berunduq kut.... dulu kami nek ex5 ngn abah masa nk nek bukit tu rasa mcm nk turun tolak ja moto tu... kami rasa kmi laqi laju lg....

pastu kami berkeputusan tuk berpatah balik dan p ke quensbay balik....berterima kasih banyak2 kepada encik signboard yang tidak mempunyai akal tu.... ueewwmmm tewingat... huhuhu maluuu...

pas wat lawatan smbil belajo d queensbay kami pergi pulak k padang kota... perghhh lapaq terok kut.... kami berhempas pulas nak cari meja untuk makan selepas berhempas pulas mencari tempat parking... akhirnya dapat jugak meja yang tak berbumbung untuk kami....rasa bersyukur...tapi tak da la smpai nk berkaroke lagu raihan  di situ...

 masa semua owg p pilih pasembor...dan encik hafiz p beli jerok.. kami keseoranagn d meja yang buleh memuatkan 8 orang... di tengah2 keramaian orang yang mempunyai keinginan yang meninggi untuk duduk... bayangkan lah perasaan kami ketika dan waktu itu.....memang tak bernafas lah kami masa tu....dan pada masa yang sama lak ada sorang kakak mengandung cuba merelinkan bebola matanya ke arah kami....
auch2... its killin me softly.....kmi wat tatau ja.... smbil menyibukkn diri belek fon... selamat la hilwan dan hafiz mai...

selamat dia tak mai "yo whatzzz aappp" kat kami.... pergghhh....

lepas2 makan... kami snap2 gmba lagi buat kenangan .... sotong kangkung dan pasembor mmng tak sempat nk tangkap dah sebab kelaparan yang tahap tertinggi...


ini lah di katakan kenyang perut sennag hati... gambaq kami..kami crop... kami mngaku.. yeaa kmi mngaku gamba tu uduh.. diam2!!


encik achmad layan angin...


last sekali kami balik nek feri.....selepas menyeronokkan diri berbaris di line nak masuk feri yang nalarekek punya panjang..... kami semua berharap sangat2 supaya dapat naik feri yang bahagian bawah sekali..... tapi keajaiban telah berlaku apabila kereta kami merupakan kereta terakhir yang akan naik k bhagian atas feri.... kereta selepas kami tu kereta 1st yang akan masuk parking kat bahagian bawah feri....

hanya mampu toleh ke kereta tu dan berkata...."yeahhh kali ini kau memang"

ni gambo2 atas feri plak....gambaq kami tak da sebab kami yg jd camerawomen..



tunggu abam titanic tak smpai2..


ceceyh2... segak oooo.... xnmpak taring kut......


lepas2 balik tu kami amik keta izah.... kami makan otak2 yang bersalutkan kulit popia yang berkeriuk2.... perrgghh memang sedap kut makan panas2.. berasap mulut2...menyegarkan kembali memori kami masa di london dulu...... memang terbaik laaa.... 

lepas tu ayah izah uncle subberi anta kami pulang.... yeahhh lampu jalan umah kami terpadam lagi.... perrgghh meluat kut gelap terookkk... mencik2... kena la berlari2.... dah la pakai heels..

akhir sekali kami smpai umah... malas nk mandi... kami makan otak2 popia yang di tapau dri umah izah smbil tengok tb ngn abah... 

"abah.. ayu wangikan????"

menganggukkan kepala sahaja..... malas nk layan aku mungkin... hummmmm.....





Saturday, 22 December 2012

1st day cuti sem

assalamualaikum..

sekarang ni kami cuti sem... kami balik hari jumaat ritu ngn izah tiger ngn sepupu beliau.si naja...ummm mat topoiq janji ritu nak antaq kami balik umah.... setelah kami merengek yang tiket bas p peneng abeh... tapi ari khamis tu dia tepon kata tak bulyh nak antaq pulak...hummmm.....

dipendekkan cerita.....kami bebai ngan dia.... selagi tak smpai umah selagi tu la kami bebai...

manjeww kan titeww.... heww heww2

dah tamau cita sai mat topoiq banyak2 kami meluat....dan ampa tau ak.... dia bulih dok buat tatau ja kat kami lepaih kami kata 

" owh tak bulyh anta k??....umm ok... k bye.. sekomm"

lama kut dia biarkan kami terkontang kanting...pastu kami gerammmm sampai getaq2 pala....kami anta lagi mesej kat dia

"tu dok wat natang pa"

dengan tanpa rasa sekelumit dosa pon...

"dok tengok moviee...lawak oooo"

eeeeeeeeeeeeeeeeee meluaaatttt!!!!!! haaaaaa tercerita dah..... kami baru nk nk wat tafffff....

pastu kan....... Haaaa nmpak dak kmi nk bercerita lagi.... plisss jgan halang kami plisss.....

haaaa smbung balik..... esok tu dia tanya kami balik bila??.... nmpak dak dia buat cubaan nak perangat kami......nmpak dak permainan dia kat situ.... nampak dak???

dpendekkan cerita wat kali keduanya....... kami bebai ngn dia kali kedua jugak.... tp baru ja tak sat ni dia anta mesej.... 

" tamau mesej dah k dengan kitaaa "

ummm hattu kami lemah..... d pendekkan cerita lagi..... kami baik balik.... 

hehehe... kami malu2.....

fokus2.... kamu bukan nak cita pasai mat topoiq pon entri ni.... kami "TER" cita ja...

lani kami nk cita yang kami pagi td (22.12.2012) kami p meeting koperasi wanita area kepala batas ganti nama mak kami...

pada mulanya kmi tamau p sebab aboh kata maktam kami tak da... ada ngah mah ja.... kami ngan ngah mah ni bukan rapat sangat pon... dan lagi satu.. kami malu2..... hehehheh (gelak katup mulut)

pastu pagi td abah gerak dengan rakusnya.... dia kata kami kena p jugak... sebab ada duit elaun RM 30.00 pastu dia kata kita amik2 tu kita balik la..... kami dok bebai "ukk ekkukk ekk" abah pon dah sedia maklom dah kalau kmi bgun dok sembng merapu supa bunyik nyamok terebang kat telinga tu...tak lain tak bukan kami dok mamun la... roh kami bejalan jauh lah tu....nak sedaq sepenuhnya memang lama..

dia pesan dah siap2..... 

"ang bangun.....jgan lupa mandi.....pakai baju kurung.... roti sorai bawah meja....makan.....sat g koi 9.25 kena siap dah... 9.30 kita p.... 10 kita dftar... astu balik... ang nk tdoq lepas tu ang tidoq la...."

kami pon mandi.... tepat kui 9.30 tu... kami baru dok iron tudung....

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA

kami nmpak muka abah kami nak bebai...... kami pon berkata

" haaaahhhhh tudiaa...tudiaaaa....nk siap dah......" (sambil dok tiup bumbung tudung)

abah teruih p start moto.... perrgghh selamat tak brekpes maki pagi2 ni.....

smpai ja kat tempat meeting tu kat HOTEL SERI MALAYSIA baq anggggggg.... masuk2 ja lobby dia.. dengaq dah sora2 dok pangil "bang man" berkali2.....

tu meluat kalau nk berjalan ngan pak kami... merata alam kenai dia.... nih otot muka kami ni tak dan nak rehat seminit pon.. kira dok renyehnya.. jalan setapak kena slaam.. sambil wat muka suci.... abah pon dah owg pangil "abang man" kemain la dia renyehh.... 

kami naik tingkat satu.... dftar nama.... astu abah kira nak ajak kami trun balik ja... astu ada mkcik tu keloi.. tak bagi kami turun.... owg pangil kak nah kat dia... teknik cabut kami dan abah tak berjaya... pastu abah bisik kat kami 10.30 ang turun....

dengan kepakaran kami masa sekolah menegah dulu lari ponteng kelas ikut pintu belakang....tak sempat nak 10.30 kami dah trun dah... kami tepon abah... abah masa tu baru sampai umah.... dia patah balik... astu dia nmpak kami dia gelak.... dia kata kat kami ang hebat noohh.....

dengan berbekalkan 30 hinggit d tanagn kami dengn riaknya kami ajak abah pekena roti canai.... 

kat kedai makan pulak kami dengaq dah owg dok pangil "haji rahmannnnn...." kali ni tidak berkali2 tapi berharakat sikit...maka bermulalah cerita pasai tabung khairat kematian....ajk kubur.. ajk surau... smbhyang mayat... tahlil... JKKK lahaq bubu... 

hari ni saja... nak dekat 10 nama makcik2 pakcik2 yang kami save kat pala otak.... punya la ramai dok tegoq.... 

masa nk balik tu jmpa dengan kawan satu kerja kantin ngn mak dulu....dia kata

" man....ada turun rohani jugak kat anak hang ni.... xpa la... bolyh la dok ilang2 rindu kalau tengok dia"

abah balaih balik

" tara dok ada yam oi... nanti ada hero mai pinjam tak dak dah la habuan nak ilang2 rindu"

haiissshh sayu kut.... kami tampaq abah... tp masa yang sama kami bngga kut.... sapa tak bngga kalau owg puji kata muka kita turun muka mak sendri..."

kami pon balik.... tdoq... astu bagun ja tdoq lam kui 3 ptg tu...keluaq2 bilik nmpak abah pakai ken pelekat baru baju melayu putih bekilat yang menyilau mata sambil dok lekat fon kat telinga.... nmpak sangat bz beliau.....lalu kami pon bertanya.... 

"abah nk p mana???" 

dengn renyeh smpai k telinga abah membalas

 "abah nak p kawen" 

separa tanjat " hah??!! ".......

 pastu abah gelak " p kenduri tahlil la anak oiii" .... 

"tuuudiiaaaaa menyinaq terookk abah oii...." cuba nak tutup ke-tanjat-an td

abah gelak ja.... astu dia kata "sat g malam kita makan luaq... tengok bola thailand lawan singapore..."

"setell" kami jerit... sebab masa tu abah dah keluaq dah..

perrghhhh baru satu hari... macam dah kami lalui..... syiok kut.... 

tapi esok disaster kut....... sebelom tdoq aboh dah pesan.....

esok kui 7 kita "JOGGING" xbgun jga angg

PEERRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!! lemak2 kuuuuuuuuuu








kesimpulan: tak dapat jmpa topoi dapat jmpa abah.... kami bahagiaaaa <3

Thursday, 13 December 2012

ABAM BAD KAMIIIEE !!

Assalamualaikum....

malam ni sesudah maghrib kami and the power puff girl nk turun bawah nak tengok bam2 bola2 rimau aum2 kami men bola lawan thai kat thailand...dan kami takkan lupa nk berpom2 nak bg semangat kat bam2 rimau kami exsepesyially bam2  bad kami... hewww...heww... excited tau...

ummmmm kami malu2

.masa last game ritu lawan dengan thai kat stadium bukit jalil tu kami turun lambat.... semua kerusi2 yang kosong dipenuh dengn tapak2 kaki... manusia yang berkepala hotak di lutut... 

oleh sebab malas nak bergaduh antara kepala buntut kami dan kepala hotak mereka2 yang berada di lutut tu.. kami pon seret kerusi dari depan tu sampai la k tengah2 bilik talibesen... memang agak seperaih sebab kami tak maki2 depa... hal ini kerana kami lebih tumpukan abam bad kami... pada masa dan ketika itu dia pakai jersi kala biru nombot 23... 

ummm schuuuwweettt.. <3

humm masa perlawanan tu kami nmpak abam bad smpai ja tengah padang dia teruih sepak bola laju2 kat palang gol.... sebenarnya itu adalah salah satu taktik beby Raja.... sebab bam2 bad kami dia sepak kencang terok.. kami ingat g masa dating ngan dia awai2... ada abam misai juai rojak cuba wat mulut itik bunyik tikuih kat kami... astu abam bad maqahhh dia sepak pasu kuat2... betui2 kena dai abam misai tu.... serius laju terok kut pasu tu p... berangin tudung2 kami... umm malu plak bila cerita balik benda2 yg lepas2 ni 

hewww...hewww... =..=

berbalik kepada cerita td.... hummm abam bad sepak laju2 tapi deret ahh terlebih ataih palang.. banyak kali jgak la... humm sebenaqnya semua ni slah kami... kami lupa nak anta mesej...

" beby main elok2 nah... ayang and anak2 doakan kejayaan beby"

serius kami lupa.... sebab kami kalut dok beli nasi kat kak pondan depan uitm ni... humm kak pondan tu thailand... mungkin ni slah satu taktik thailand nak men-seri-kan perlawanan... kami tau kami tak patut lupa... dan tak reply mesj dia

" ayang beby nk masuk padang dah ni.. jangan nakal2 tau"

kami menyesal sngat2...so.. kami harap peminat2 ultras2 di luar sana tak marahkan abam bad kami...dan kami bertangjawap sepenuhnya atas apa yg jd.. maka dengn ini kami nak kata...

" sooorryyy "

ok malam ni kami tatau sapa yang masuk main...kami anta watsapp kat encik Raja dia tak reply...mybe tak line tenet tak da.. dan dia pon terlupa nk topup....tapi...dlam kami dok baca2 tadi lah kan..depa kata wan zack main....yelah kut....umm  kami tak bleyh nak pangil wan zack abam mcm abam2 kunalan.. abam2 gary semua tu...sebab bam bad jeles gara2 kami kena hack ritu...ummm kami pon tatau sapa yang hack...
 terook kan??? 
selmat abam bad tak marah lelameewww...


SEERRIIUUSS!! yang ni kami kena hack.. kami tak penah berpaling tadah... cinta kami sesuci salji 

macam mana pon... harap2 bam bad ada la... sebab kami dah 10 jam tak jmpa dia...

kiteww rindueeewwwww tauu......

astu harap2 lah sangat yang abam kawin... abam adul.... abam paapiphon.... tak main kasaq2...macm hari tuu....hati sapa tak terusik kalau ada mesej dari yang tersayang....anta mesj yang mcm ni...

" ummmmm kepala dah binjut.... hummm... auch2 "

kami tak keruan tau...


ewwmmmmm... tak bulyh tengok gamba ni lelama... 

kami malu2




kesimpulan: lepas je berpesbuk kena la log out.... nanti kena hack..... pesanan iklas tulus mulus dri hati kami dan anak2... auch2 <3

Wednesday, 12 December 2012

kakak bihun sup.... MUAH

assalamualaikum..

ahha.... rini kmi bgun awai terokkk.... kmi bgun bersulam kan kentut bruutt2.... perrrrgghh kami dah tak senang duduk dah... dan kami jugak berharapan tak da apa yang merecik di mangkok jmban d pagi2 hari ni...dan bila tragedi brut2 ni terjadi kami memang tak bulih nak lena dah... naya oo klu merecik kat tilam..

kelaih lak stat kui 10 pagi...jadi kami mengisi masa lapang kami dengan bagi binatang peliharaan kami hat kat sebelah ni smbil menyanyi lagu hat baru kmi boh ni.... sweetkan lagu ni.... depa2 ni kawan kmi masa kami blajaq kat korea dulu.. depa ajak kmi masuk geng depa kami kata kami TAMAU.. kami tau depa nak gunakan populariti kami... so dpendekkan cerita kami balik Malaysia semata2 nk belajaq tulih blog... sweetkan kmi... 

tengah2 dok bg makan kat combie dan tuk kura dan bini beliau serta bermain pusing2 ngan Mr.nyoot n pemily ni kmi baru terpikiaq pasaipa kmi brutttt2.... cup2.... ampa try main pusin2 kat pemily MR. nyoot2 tu hakhakhakhak lawak kut.... 

ehem!.. smbung balik... kami pon terpikiaq pasaipa kami bruutt2... 

semalam... kami keluaq jmpa abam shiraathimustaqim...kami p ngan power puff girl kami... cik hanna,cik izah, n cik wawe... izah ngan hanna beli koteaw kerang... memandangkan kami dah mkan koteaw petang tadi.. kami nk beli lah makanan2 yang ringan seperti nasi muhibbah nasi tambah... tak pon nasi merah kaa.. nk cari nasi yasmeen memang tak da... so... kami nmpak bihun sup... kami nmpak ja mula2.. tak berniat pon nak beli... pastu cik hanna mengeluarkan statement...

"weyhh aku tengok kak tu boh bihun belambak gilaa.."

oleh kerana terbuta mata ni dek kuantiti dripada kualiti... kami pon beli.... cik wawe pon beli gak memandangkan nawaitu beliau memang nk makan bihun sup...

astu kami pom balik... kami berselawat ramai2 nak naik tangga kolej yang ala2 tangga batu cave tu.. perrgghh kami dapat rasakan lemak2 kami berteriakkan... akhirnya kami smpai... 

kami pon makan smbil tengok cita omputih j.Lo blakun cita the back up plan... 

kami makan dan makan dan menghirup serta meratah setiap isi2 tengkok ayam yang ada... bila dah nak abeh ja bihun2.... kami cedok2 kami jmpa duit sekupang... masa tu.... cuma bunyik cengkerik dan kipaih ja...yang dapat dapat kami dengaq.. 

pastu kami gelak.... HAHAHAHAHAHAHA.... 

dan power puff girl kami pon turut gelak.... dan tenagh2 dok gelak tu cik wawe pon tersedar yang dia pon beli bihun sup yang sama...

kami gelak lagi.... AHAHAHAHAHAHAAHAH...

sweet kak bihun sup ni.... dia try nk bg diskaun dengan cara yang schhuuweett mcm ni... kiranya kami beli bihun sup semlm dengan harga RM 2.90 lahh....dan kami kepilkan sekali duit syilin sekupang yang bertahun 1988 ni sebelah hello kitty agar nmpak lebih comey untuk di lihat...
 ummm schuweeettt~~~~

bayangkan la... dah 24 taun dah usia syilin ni...dari mana asalnya.... sapa yang pegang.... di mana dia penah terjatuh...apa salahsilah keluarga beliau... tak da spa yang tahu... ianya tetap tingal misteri..

melugai tekak weyyhh....!!!!

mcm mna pon kak tu sweet lahhh.... lop u.... dan kami dah kemukan kan rasa ke-schuweet-tan kakak tu di pesbook... umm pasni p mushroom kmi nk main mata ngan kak tu... 

ummm schhuuwweeeeeeeeeeeeeetttt <3 <3


kesimpulan: x akan ada kesimpulan untuk cita kami ni... ummm schuuweettt!!!!



Friday, 7 December 2012

mak.. i luv u...

assalamualaikum...

lama kami tak update belog.. kan..kan...sebenarnya ada banyak ja benda yang nak diceritakan... tapi semua tu nanti lah...sebab dengan tarikh keramat hari ini iaitu 8.12.2012.. kami nak cerita pasai seorang yang kami betul2 sayang.....dan betul99!! kami rindu...

Rohani binti Ramlee

macam mana pun.. alfatihah... buat mak kami.. yang telah meningalkan kami sekeluarga buat selama2nya pada tarikh 17. 5. 2010 ... 

dan sejak dari tarikh itu lah...

 mulut kami ni dah tak berupaya nak pangil pangilan emak... 

 dan kami jugak dah tak berupaya nak rasa makanan kegemaran kami... 

sejak dari tarikh itu jugak la kami dah tak berupaya nak mendengar leteran mahupon pelukkan dari seorang ibu....

dan sejak dari tarikh itu lah... kami cemburu dengan kawan2 kami yang masih mempunyai emak..
 dan rasanya sngat2 pedih.... sakit..... dan yang paling2 kami rasa ialah rinduuu...rindu yang teramat2 sangat...

pada 16.5.2010.. kami ingat lagi...kami dengan mak tengah bekerja di kantin... masa tu ada jamuan... memang semua sangat sibuk.. dan masa tu jgak tak cukup pekerja..awalnya mak kami kerja dia kira duit ja.. sebab mak sakit jantung.. memang kami tak bg mak buat keja.. tapi hari tu mak nampak sngat berusaha.. mak buat juga keja2 berat.. kami dah tak larat nak halang.. mak nak buat jugak....orang tua2 kalau dah aktif ni mmng tak bolyh nk kata apa.....dan kami rasa ini punca utama dia terkena serangan sakit jantung... 

dan kalaulah kami tahu...... :'(

bila selesai ja jamuan.... kami nampak mak duk atas kerusi smbil pegang dada.. mak penat... dan benda tu memang menjadi kebiasaan.. kadang2 mak jalan lebh dri 5-6 langkah mak akan duduk... tahan penat.... masa tu mak pangil kami mai makan....selesai saja keja pon kami makan sama2.... hummm...

bila waktu nak balik..... mak kata kat kami yang mak nak gunting rambut... mak kata mak nak rambut macm erra fazira dalm mentor tu.. tapi versi uban... kami gelak ja... astu mak suruh kami wat style yang sama jgak.. kami dah mula angkat kenin sebelah kami ala2 zaina zain tanda kami protes....astu mak kata kami nmpak cantik kalau macm tu..... kami tamau kmi melawan... tp last2 kami ikut jgak..... 

.....dan tu kali terakhir kmi nmpak dia senyumm... 

kami balik tu kami jmpa kawan kami.. masa kwn kami nk salam ngan mak kami.. kawan kami nmpak risau.. dia kata tak pa ka nak tngai mak kami mcm tu... pada mata kami mak kami memng selalu mcm tu..kalau dia penat....kami sempat kata kat mak.. .. 

" mak.. ayu p umah kawan sat ja... sblom mghrib ayu balik.. "

mak kami anguk2 ja... 
memang mmenjadi febret mak kami kalau kami tak balik sblom maghrib memang fon kami takkan dok diam.. yang syioknya bukan mak kami yang tepon... abah yang tepon.. sebab mak kami tak reti nk pakai henpon.. 
ajaq p la dia bopa kali pon dia mesti juih mulut.. astu kata..

tamau aku..." umm rinduu.....

pada waktu malam..mak pangil kami urut mak.... mak kata seluruh bdan dia kebas... menyucuk2.... mak suruh lumoq minyak panas tu banyak2..... kami urut mak kami... mata dah mula bergenang.... kami kesian dekat mak kami....

lepas tu kami on9 dlam bilik... smbil msj2 ngan mat topoi.. kami memang rasa sumthin yang tak kena...mat topoi maqah kami sebab dok pikiaq negative...tak lama lepas tu  kami terdengar mak pangil kami..... suara dia sayup je.. macam mau dngan tamau ja pangil nama kami.. kami pon kua.. kami tnya pada mak kami 

kenapa?? 

mak diam.... astu tak lama lepas tu mak kata... " ayu... kemaih barang2 mak.. mak nak p hospital.. "
kami pon kemas beg2 mak...kami cari kain batik.. kami tnya. mak.. mak nk bawak kain batik yang mana satu... mak kata amik ja... kita p tak lama pon.... ntah kenapa masa kami kemas beg2 mak kami rasa sebak.. kami dah mula menangis...kami gerak abah.. kami gtau yang mak nak pegi hospital.. astu abah tanya...napa kami nagis.. kami geleng2 ja pala...masa tu semua owg macm tak rasa apa2.. nampak kami sorang ja takut lebih... kami pon tatau kenapa kami takut sngat waktu... 

bila dalam keta.. sebelom abah masuk.. mak ada pesan kat kami dengn abang... jangan tingai sembahyang... dia dah mula cakap yang merepek2... abg kami marah la... abg kami kata takkan jadi apa2...astu tiba2... mak pelok kami kuattt2..... kami bertambah sebakk... tapi kami tak berupaya nak balas pelukkan tu... kami rasa takut sngat2... 

dan sekarang kami menyesal.....

bila dah smpai ja d hospital... mak dmasukkn k dlm wad separa kritikal.. mak still blyh berjalan lagi... mak naik sendri k atas katil.. mak bg handbag mak kat kami...

xlama lepas tu ada doktor pangil abah suruh masuk dlam bilik dia.. kami pon ikut sekali... doktor tu kata mak dah terkena second heart attack... 1st heart attack dia kami tatau bila... sebab dia tak penah tunjuk sakit kat depan kami... then doktor decide nak pump dada  mak dengan electric shock.. kami tanya ada jalan lain tak ... doktor tu kata dah takda jalan lain... kami tau electric shock tu sakit sngat.. kami dah tak bulyh nak tahan ayaq mata masa tu... aku menagis lagi... abah pon tak terkata apa abah sain ja surat kebenaran tu... kami memang tak bulyh nak kawal perasaan masa tu...syukur masa tu mat topoi belom tido dia teman kami sepanjang malam tak putus2 suruh kami berfikiran positive.. doakan yang terbaik.. 

tak lama lepas tu doktor kuar cari abah.. kami pon ikut abah sekali lagi jmpa doktor tu... alhamdulilah berita yang gembira... doktor kata jantung mak dah ok cuma tak stabil.. kena transfer mak pergi k hospital besar pulau pinang sebab lebih banyak kemudahan disana.. 

kami syukur sngat2... kami pon masuk k toilet.. nak cuci muka.. kami taip mesej nak begitau semua dah selamat dekat kakak n abang kami d keyel..kami dah start senyumm... belom sempat kami nak send mesej.. kak ipar kami mai ketuk pintu tandas kuat2.. dah menangis2 dah... dia kata mak dah tak da... 

masa tu kami rasa nak marah sangat2....

ntah laa.. perasaan apa yang kami alami masa tu pon kami tatau... kami terus kuar dari toilet.. masa tu kami dah tak nampak sapa2 pon yang kami kenai... kami masuk dlam bilik icu.. kami nmpak mak..... mak kami yang sudah tak benyawa..... kali ni kami tak menangis pon.... kami diam... kami nampak ada darah di lantai...kami padam mesj2 yang kami taip tadi... kami taip... 

weyhh...mak dah takda...

kami send... kami cium tangan mak....kami dah tak bulyh nak kuakan ayaq mata.... dan masa tu jgak lah abah datang... dia pegang bahu kami.. dia kata...

"dah la ayu.. mak dah takda..nak buat macm mana Allah syangkan dia.. "

kamitau ayat abah tu bukan untuk kami...tapi untuk diri dia sendiri... masa nak mngusung jenezah mak  ke kubur.. abah mnta maap dari pihak mak kepada semua yang hadir.. pastu dia dah tak bulyh nak berkata apa2 lagi dah.. abah nagis.. tu kali pertama kami nmpak abah betul2 sediyh... 

sebak sngat2....

kami pulak... dah tak berupaya nak berbuat apa2... semlman kami tak lena... kami letih sngat2... mak2 sedara kami cuba bagi semnagt... kami tak menangis... tapi bila kami nampak kawan kami izah...aisyah.. kami jd lemah... 

selamat mat topoi ada.. dia yang bagitau kat kawan2 yang mak kami dah takda.. kami bukan taknak bagitau.. kami sunguh2 blurr tak dapat nak fikir apa2 masa tu... 

mungkin kami dah setkan kepala hotak kami ni.. yang mak kami dah pon selamat.... dan kami betul2 yakin yang mak kami selamat.... tapi kesudahannya... kami ralat...

dah nak msuk 3 tahun mak tak da...abah... setiap2 pagi dia akan pergi ke kubur untuk sedekahkan yassin pada mak....dan aku sebagai anak... rasa kagum..rasa kagum dengan bapa sendri..

masa mak hidup abah tak penah tunjuk rasa sayang dia pada mak.. tapi bilah mak dah tak da.. kami nampak betapa syangnya abah kepada mak kami....

macm mnapon kami bersyukur..walaupon kami hidup dengan mak kami tak sampai pun 20 tahun... tapi sebelum mak meningal.. mak lebih banyak menghabiskan masa dia bersama dengan kami berbanding anak2 dia yang lain..... 

Allah tu maha adilkan..

sebagai seorang anak.... kami teringin nak tanya..nak tahu dari mulut mak sendri... yang mak kami pernah tak berbangga ada ank macm kami.... kami tak penah harap lebih.. kami harap yang dia takkan pernah menyesal ada anak macm kami...



kesimpulan : hargailah setiap detik bila bersama mak... ingt.. d saat ampa bencikan leteran seorang ibu.. masih ada insan yang rindukan leteran dari ibunya... ibu memang takkan ada peganti...

Saturday, 1 December 2012

my father my hero... my brother my bodygad ^_^

assalamualaikum...

hari ini kami dah balik rumah dah.. kiranya sudah dua hari lah kami ada kat umah ni... 
semalam kami nk update belog.. tapi tak bulih sebab ada ganguan tenet yang secara tidak sengajanya tersumpah menjadi seekoq siput khizir.. 

hari ini kami nak cerita pengalaman kami semasa ondaway nak balik peneng..


nmpak dak susok tuboh lam bas tingkat bawah tu... hehehehe tu kami tengah wat peace..

bas ni kondisi dia memang terbaik.... depan kami tu ada tb.. seat dia memang luaih terokk.. aircond dia pon terbaik.. memang owg kata bayaq RM 45 inggit tu puaih laa... memang syok la pendek kata..

pada mula2nya memang best la sebab selesa... astu tb pon cita best2.. memang layan la kami pon...
nak d pendekkan cerita.. bas kami tu brenti d perhentian la nak p membuang ka nak p menambah barang yang terbuang ka apa ka memang sesuai la taim dia msa tu..

kami pon tak lupa la nak membuang gak... owg seblah kami pon keluar gak... dia spesies hemosapien berjantina lelaki.. usia lewat 30-an laa....

astu dah setel semua kami pon masuk la balik.. kami masuk dulu laa astu tak lama lepas tu lelaki tersebut masuk.. astu secara tak semena-mena dia terpijak kaki kami.. astu dia meminta maap dengn penuh rasa sory la.. kami pon dah owg buat muka sory takkan nk buat muka apa hal??? .. kami pon senyum.. ala2 nora danish.. sweet2 manje2.. tanda kami memaafkan dia la...

astu dia pon mula membuka bicara dengan kami nak balik mana??..dari mana??... semua lah.. kami pon menjawap la.. takkan kita nak wat muka hey!! u fakoopp lakkan.. buat la muka ala2 maya karin pula...dan jawap dengn penuh santun dan tawaduk.. sebab hormat dia tua dari kita...

kemudian, dah kita beramah dia dah mula nak tunjuk prngai firaun dia... dia dah mula2 nak berpegang2 nak bersentuh2... astu dia buat caring2 nak tengok jam kami...memang taktik boya lah tu.... sebagai seorang perumpuan yang 1st time mengalami keadaan macmni kami rasa sngat gabra la dan tak lupa untuk berasa seram sekali... lalu kami mnghimpitkan diri ke sisi cermin bas tu.. dn mula memfokuskan mnda kami ni kepada skrin tb...taim tu tengah cerita spykids kat tb2... kemudian lelaki tu cuba nak merapatkan diri dengn kami...perrrrrgghh!!.. selamat la secara tiba2nya abah kami kol..

memang my father my hero la.... memang kena lah ngn tajuk kami hari ini...
kami pon sembang lama2 dengan pak sendri.....rasa nak ja cerita kat abah apa yang kami alami....klu cita memang naya la.. syukur lah taim tu dah nak dekat dengn juru dah.. lepas2 abah letak ja paklang kami pulak kol...legaaaaaaaaaa tak terkata lah kami pon...

 syukur Alhamdulilah sngat2..

masa tengah kami ber fon kol dengan abah dan paklang kami dia bermain dengn aircond..dan antara ayat2 seram yang dikeluarkan oleh dia

"sejuk k??? nak kongsi sweater sama2 x??"

tu tak pa lagi.. tak seseram ayat yg ni pula..

" tak pa lah.. kita sejuk sama-sama "

DEMMMM!!!!! WAT THE HELL!!!!!

tapi syukur la dia tak meraba2 aku dengan tahap kroniknya... memang taim tu teringatkan Allah dgn abah ja..
tup2 abah kol lagi... memang tatau la nak kata apa... walaupon dia tak da d sisi kita dia tetap lindungi kita..
(menitis ayaq mata kut)

haishhh.. kami bukan saja2 nak cirita mcm ni kat ampa2... klu jd kes mcm ni kat ampa.. sebagai pompuan ampa kna guna hak menjerit....
(kami tak guna sebab tak terpikiaq)

tak pon ampa kena bagun p kat abam2 dreba suruh dia tukarkan seat kita kena gtau sama yang lelaki fiaun tu meqeelaa!!!
(kami tak guna hak yang ni jugak sebab kami betui2 tak terpikiaq)

dan paling tahap bengong seantero dunia.... ampa kna wat2 ckap ngan fon mcm kami dok buat...

dan benda paling tak bulih ampa buat ialah tidoq... peluang dia nak amik kesempatan lagi luaih... ada satu kes tu pompuan tu tengah tdo di angkatnya tangan pompuan tu diletaknya tngn pompuan tu di atas tangan dia.. selmat tangan??? kalau letak ataih tempat lain????

SHITTT!!! cukup tak lyh bayang...

tapi bukan nak kata laa... laki2 bukan melayu lebih respek perumpuan melayu daripada lelaki2 melayu sendiri...

dulu kami nk pegi keyel.. kami beli dri abam juai tiket.. dia kata bas tu berenti jln duta...tapi last2 dia berenti kat pudu.. masa tu sebelah kami ni ada uncle india dia pon tertipu mcm kami jgak.. kami dua ja yg tertipu...

astu uncle tu dengn hensem nya bgun tarik kami sekali p dekat dreba bas marah2 dreba tu..ayat dia mmng tacin kut... hampir terjatuh cinta kami kat uncle tuu...

" aiyoo adik.. adik mau buat macam ini sama saya takpa... ini sama anak dara adik tarak kesian k?? "

sweetkan??? astu dreba bas tu minta maap kat kami.. sebb dia tak di informkan yang ada passngers nk brenti jln duta.. so dia terus straight p pudu.. (xpa bam kami pemaaf owgnya)

astu uncle tu trun kan beg2 kami siap pesan lagi kat kami...

" adikk.... jalan tepi2 tau sini keyel banyak orang jahat...jalan tepi2...itu beg kapit sama kuat2"

sweetkan??? astu xpala... kami pon nk lintas jalan p maybank kat pudu tu sbb kak kami sruh tunggu situ... dan pada masa tu jgak lah bnda yang memalukan nak terjadi... kami tak perasan yang trafic light kat situ dah rosak.. kami tunggu.....punya tunggu...punya tunggu... tak ijau2 lagi... last2 kami amik iniasitif untuk buat2 mesej smbil ketawa bersndirian menutup kemaluan yang tidak terhingga ...

tiba2 uncle tu mai dari belakang

"adik.. knapa tarak lintas?? ini trafic light suda rosak... aiyoo mcm mana uncle mau tingal sama adik sorang2...ini mcm uncle risau mau tingal adik sorang2"

sweetkan?? ni bukan crita rekaan dripd cita bolywood nah... ni mmng2 real life.. dan mmng tahap bengong aku bila gabra betui2 punya bengong...

ummm rindu dah kat uncle kami....

camna pon td masa kami cita kat abam bui dia marah betui2 dengn kami sebab tak defence diri.. dia siap marah2 tinggikan suara kat kami lagi.. kami pon nagis... bukan nagis sebb kna marah.. sebab kami rasa itu sngat2 tersngat2lah

SWEEETTTTT!!!

dia kata....

" kalau gamak dah bengong..tak reti sngat nak buat apa... telifon aku... bawak fon tu p kat dreba.. biaq aku yang cakap... bulyh dak mcm tu??? bulyh dak aku tnya ang ni...???"

kami pon anguk2... umm bulyh..bam bui... sob2...

astu dia kata lagi...

" aku bukan apa.. aku panaih.... aku panaih sebab aku tak da kat situ.. klu aku ada memang dia sakit"

 sweetkan???

umm syg abam bui...


mat topoi punya advice lg extreme...

" kuang ajaq laki tu.....len kali tendang ja.. jangn sembang bnyak "

ummmm sweettttttttt!!!!



kesimpulan: amik single seat lain kali.......owg pijak kaki teruih wat muka cengey......kalau perlu angkat fuck sekali

Thursday, 29 November 2012

kepulangan...

assalamualaikum....

hai ampa2....humm esok kami nak balik peneng dah...puaih dah merempat kat umah kak sendiri kini kami dah nak jd owg KL (Kampung Lahaq) balik... teringat beh kat kambing2 pakdon yang tanpa jemunya memecahkan pasu bunga pak kami, anak2 kami.. si kucin yang besaq nanti berpotensi nak jadi macm malin kundang... monyet2 blakang umah yang slalu dok peralaih teloq ayam pak kami dan cik mun2 yang selalu menyerabutkan pala otak kami 


serabutkan tengokk??? humm kami idup ngan dia nak dekat 60 tahun dah......
susah bela dia ni kira nak ramaih perut owg ja...uhh tak tenang..

lupakan makhlok di atas ni buat seketika... haaa... kami nak abaq kat ampa ni...kami bru ja sudah siapkan esaimen kak kami....dan kami jugak tau yang ampa tak tanya..TAK KIRAAA... kami nak abaq gak!! kerana ini merupakan kebanggaan kami!!! heheheh (gelak tutup mulut)

perrrgghhhh lega oo bulyh dok buat esaimen kak kami sampai perabih...sekurang- kurangnya masa cuti kami ni terisi dengan benda2 yang faedah... tak macam cuti2 sem kami yang lepas.. kami lebih banyak berpeleseran di LONGWAN merenyeh2 kat abam2 bangla yang fresh2 sampai dari bangla astu reja kat nasi2 kandaq di kepala batas ni...

syukur... Allah dah tunjuk jalan kat kami.. heheh...

OK!! AHAK!!....sebenaqnya reja esaimen yang kak kami suruh buat tu tak la banyak pon...dan kami jugak tak rasa yang kami tolong dia bnyak mana pon.. tapi dia punya bagi upah memang berbaloi terokkk kut...dia bawa kami p shoppin baq ampaaaaa.....

Dan nak di pendekkan cerita, sepanjang hayat kami lah kan... kami cukup tak reti nak berpesyen2 ni..  
haaaa!!!! tengok dia beli apa kat kami.... tudiaahhh NALAREKEKK punya kaler... pink terokkk selama idop kami tak penah kut pakai lagu ni... esok baru la kami nak pakai.....berkobar2 tauuu

HUMM....esok kami tatau la pakman nak gelak ka senyum ka cekak pinggang ka..nk kata astaghfirullahalazim ka.... kami pon tatau... kalau abam2 kami si bam bui ngan paih tengok.. memang dok tau dah ayat pertama depa apa...

SHHIITTT!!!!! yang kedua mungkin bitchy... dungung...pauh belabuh dan kata2 kesat yang lain2 lah...

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHHA!!!!

 camna pon kami tak kisah.. memang dah adat jadi owg cantik ni.. selalu di keji dan di hina.. depa jeles ngan kecantikkan kami yang sama padannya dengan SCHA ALYAHYA.. Actually kami dah lali dah...~~~

HAAA!!! tak abeh lagi.... pastukan dia bawak kami p makan bege abam burn kat ampang

nampak dak bege tu dok jelen kat ampaaa... takpa ampa2 jangan isau kami dah balaih dendam dah bagi pihak ampa.. kami dah kunyah2 dia tokak2 dia...dengan rakus tanpa ada sekulumit rasa kesian pon..


hahahahaha kanak2 spastik!!!


~~ no comment ~~

pastu dia bawak kami p jalan2 kat Chow Kit


huhuhuhu.... taim kmi tangkap gmbaq ni kami ajak pak kami masuk sekali...astu dia kata TAMAU dengan kerasnya... mungkin dia tamau di salah ertikan oleh masyarakat... tak pa abah ayu paham.. yer ayu paham..

nmpak kami gemok kan dalam gambaq ni.... actually tak gemok pon... lahhh sungguh aiihh!!!! cer bayang scha alyahya... kami sebijik mcm tu..... xcaya sudaahh!!!

pastukan kami p ICT dengan waterpark dia sekali.... hat ni syokkkk!!


 sweet kan gambaq kami....


 kami letih tunjuk skill berenang ala2 berenang berirama  ampa kena pahammm!! DAN pliss jgan tanya kenapa kami pakai seluaq track bukan seluaq jean... DAN plisss jagan dok set kat otak yang seluaq kami terkoyak  hilang... plissss!!!!!

DEMMM!!!


owang merenyuttt terokk nak kencin secara senyap2 pon risau kut....



 ini namanya pauh nak berlabuh.... nampakan usaha keras beliau nak naik atas pelampung hahaha!!
ni abam paih kami... 


ni anak menakan kami yaya namanya... simbol yang dia cuba nak buat di situ bukan lah berbentuk freemason mahupon simbol2 lucah.. ianya adalah simbol peace...


 dah abeh2 mandi.. semua pakat dok melahaq....


cer tengok pak kami..... perrgghh LIKE A BOSS kut.. kawan dok tengok skrin minah2 korea dok menyanyi...

pastu kami p makan ikan (ntah) 3rasa



cer ampa teka ni ikan apa??... HAHAAHHA......sukarkan??? ni tahap soklan 1juta money drop ni...


nampak dak bumbung aku runtuh??? haa... masa ni aku baru ja sudah tengok shout award.. aku serabut sebab scha kalah dengan nora danish perrgghhhh DEMMMM!!


dan disebabkan kekalahan itu lah aku terus BANGKIT  yeaahhhh!!!

pastu kami p mengiburkan diri di jusco...

 VS


hahahahahah!!! syok oo nek menatang ni....... begegaaqqqq.... terbakaq kalori2 peha kami


tapi yang tak syoknya kami dok try nak dapatkan natang kiut ni tp tak bulyh... aihhss geram nguh laa... 
astu bila kami abaq kat mat topoiiqq nanti kita main natang ni nah nak sebijik macm ni nak gigi macam ni jgak2 dia bulyh p kata kat kami mcm ni

"bulyh dok kena tipu dengan mesin tuu"
ummmm mencik2!!!


kesimpualannya.... kami saaaaaayaaannggg kak kamiii muah2 comolot bnyak2 muuaahh99!!!

SUPERWOMENN!!!!!!

dan tak lupa pada abam ipaq kami yang kononya schuweettt leettteeww


HAAHAHAHAHAHAHHA!!!
dan macm dora dah rupew-nyewwww

Sunday, 25 November 2012

SAWAN NAK KAWEENNN

hai ampaaaaaaaaaaaaaa~~~

hari ini kami ada satu masalah.....masalah yang besaq sangat2 selama kami idop kat dunia ni.... masalah yang tak bulyh  di rawat oleh mana2 doktor pon.... masalah yang saya sendri pon tak bulyh nak berbuat apa2... dan masalah yang kami  dok alami ni la yang membuat kami tak lalu makan nasi rini...(hat ni mohong) 

masalahnya ialah kami nak  KAHWEN !!!..... kami betui2 nak kawen!!!! haaaa  lega dah boleh dok abaq lagu tu kat ampa..... sunguh aihhhh... bukan main2... tatau la kenapa perasaan meqela ni mai tat kala kami sedang mengunyah nuget petang tadi.... 

pastu kami terngiang2 balik kata2 pujangga arwah mak kami....dia kata........
"hang ingat syookk bulyh menikah??? klu aku dulu bulyh dok undoq masa aku tamau menikah dok sorang2 seronok lagi... berat...beratttt.....menikah ni ayu oiii... bukan nak bagi ang takut.. tapi benda ni betui"

yeeeee mak.....yeeeee ayu ingatt~~~~


HHaaiisshhhh.....sebenaqnya kami ada masalah nk menikah yang tahap ketara ni dari semlam lagi... kami jadi lagu mana tatau lepas2 fon kol kami riau.... agak ke-baby-an la kat situ... astu anak menakan kami nampak dia tanya

awie: aaaayuuu....aaaaaaa.....ayu.. nape aaaaaa.....ayu nanges.....???

aku : ummmm...ayu sediihh (merengek2 untuk di pujuk oleh ank menakan sendri)

awie : . ummm xpe2 aaaaa.....aaawiiee ada.... jangan nanges2 dah.....
(cuba meyakinkan aku dengn muka schuuuuweeett-nya)

DAN.....dengan tahap kesedaran di bawah 10% dan tahap mentaliti yang otak aku terletak d betul2 tempurung lutut kiri aku ni... aku ter kata "awieeeeee... ayu nak kawennn".... kepada budak yang tahun depan baru nak masuk drjah satu....

DEMMMMM!!!!!
 
tak pa lah benda dah terlepaskan.. jadi aku pun buat perjanjian... supaya dia tak ceritakan hal itu kepada mak dia merangkap kak yong lam family aku ni..maka berlakulah persilangan jari kelingkin dan calitan tapak ibu jari antara aku dan awie

ini la awie... comelkan?? dia la anak ikan  anak menakan aku
"simpan rasia ayu nah ucuk2"

 aku bukan apa kalau rasia aku ni terbongkar di antara ahli2 keluarga kompom aku akan di jadikan bahan di pesbook.. depa2 ni memang suka mengkhinzirkan aku d kalayak ramai.. sungguh tak KEELIAAA cara tu

DAN mungkin ampa dok baca2 ni ampa macam tertanya2 apa yang aku cuba nak sampaikan kan... hahahaha!! sebenarnya aku just nak wish selmat pengantin baru ja kat kawan menari aku time kecik2 dulu cik hani... semalam (24.12.12) wedding dia.. tapi aku tak dapat nak p sebab ada job modelling bersama anak2 menakan kat keyel ni.... terkilan la tak dapat tengok kawan kahwen....dan sebab itulah terjadinya sawan
 NAK KAWEN NI

 ni la cik hani kita...cantik ja dia wif her husband... schuweettttt kan..kan.. <3


ni mekmah wif her husbnd jgk... cantikkn beliau.. dulu skolah2 hinguih leleh je.. sekarang cun mati
 dia antara bdak kelas kat SKLK yang kawen paling awai... 



ni geng SKLK yang belom menikah kecuali yg bju pink tu.. menyemak ja dia kat situ hahaha!!
yang pakai baju koko tertongek tu bila la bulyh nak menikah... aiiihss anak sapa lah tuuu.. xsenonoh pangainyewwwww... selamat cun... lalu dmaafkan.....aihs comel pulak aku possing mcm tu...

walau macam mana pommmmmmmmm

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

THE NEXXTTTTT aku pulak!!!! HAHAHAHAHA.....aku dah cup dulu nah....!!! sapa yang kawen dulu seblom aku kali ni memang pelamin depa tak selamat!!!

 DEMMMMM muka SCHA sebijik macam aku kut!!!!!!!

kesimpulan......jangan dok tengok gambaq kawen owg lama2...





p/s: hai mat topoiiiq.... awok ensem laaaaaaa pasni kita nahhh..nahhhh 3 kaler nah...merah,,merah..n merahh.