Wednesday, 15 May 2013

habis sudah

Assalamualaikum

Syukur alhamdulilah dah berjaya graduate akhirnya kami berjaya jugak mengharungi onak duri ranjau badai taufan stunami puting beliung gempa bumi letusan gunung berapi... haaa apa lagi aku tak sebut?? jalan berlopak...jerebu...err..err.. pembakaran terbuka aahhh dan semualah..

bayangkan.... selama 6 tahun bergelumamng dengan buku-buku nota-nota yang mampu mehilangkan keghairahan pemakanan seseorang insan yang berhati tulus mulus mcm kami ni.... namun kehebatan kami tak dapat disangkal lagi....kerana selama hayat di uitm ni berat tak penah bawah drpada 60....kalau orang lain nih mesti dah kurus tahap easy level untuk di kepak-kepak......by the way.. tenkiu abamla-abamla yasmeen... kepsi arau.. PHD serta kedai kak pon depan pintu pagaq B...mereka sngt berjasa dalam pembiakan2 lemak kami ni...

ouh kami kata 6 taun eh?? 3 taun sebenarnya... eh.. 2taun.. 2taun setengah?? aahh mampuih p.. yang pasti 6 sem....aaahhhh ayu dan lupa berpisah tiada......

 ok berbalik kepada nawaitu yang asal.....sungguh tidak kami sangka dan tidak kami duga yang nekad kami untuk tidak tidur didalam kelas sepanjang sem ini dibalas dengan kejayaan di luar pengharapan.... tenkiu Allah akhirnya dapat juga kami merasa nikmat yang tak diduga ini... walaupon ujung sem baru dapat merasa.... selama ni pointer terok-terok nak tunjuk kat abah pon malu... tapi bila dah elok pon malu nak tunjuk kat abah jugak siap malu kuasa dua lagi..

. malu-malu... ummmmm

walau bagaimanapon... kami nak mengucapkan berjuta-juta tenkiu kepada Izah Fasihah dan Najwa Malek yang tak jemu-jemu dok ketuk pintu bilik kami pagi-pagi buta semata-mata nk gerak kawan ampa yang baloq liat bagun pagi ni p kelas...yang selalu layan kawan ampa yang kuat menyebai ni tatkala membuat report.... yang selalu dok perabih stock muruku ngan oreo ampa umm kacang cmart tu skali...umm biskut cik hanna diyana sekali....umm banyaknya kami makan.. yang selalu paksa ampa tengok tarian uduh kami walaupon ampa meluat...yang selalu dok paksa ampa dengaq lagu arab walaupon ampa jijik... yang slalu maqah2 tak betempat (*izah sory umm bgenang da ayaq mata)... maapkan kami kalau wat ampa terasa...maap sangat-sangat.... halaikan ilmu dengan nasihat serta gosip-gosip semua.... 

 tapir sayangkan tiger ngn kora sampai mati..... *umm pandang ke langit ribaih2 ayaq mata bg kering*






umm tak blyh taip panjang2 mata masuk habuk.. auch2....


Tuesday, 7 May 2013

anakku seekor ibu

assalamualaikum..

syukur alhamdulilah meow si kucin merangkap anak angkat tungal kami.... akhirnya telah membuktikan yang dia tidak mandul...dia dengan sukacitanya telah selamat melahirkan beby-beby comey didalam almari baju kakak ipaq kami ummm sho schuweetttt.....bedaqah-daqah.... yekyek-yekyek abeh kain tudung kak ipaq kami..... 

ummmmmmm schuweettt kan..kan...

beliau telah memberanakkan empat ekoq beby kembaq... 
 tengok laa.... tengok laaaaa meymey dak??


ni la makhlok kedua paling comey penah aku tatapi selepas kak ton..
kak ton i lebiuu... mwahh..mwaaahhh..

maap la blackout sikit fon kmi tak da flash....huhuhuh..


for your information.....ambuihhh speaking london lah pulakkan.......hahahahahaah....kami dah boh da nama-nama kat mereka-mereka ini... sekoq namanyew anje sebab dia kalau nak lena ja mesti kena dok celah2 mak dia tak pon kena hadap muka mak dia.. kalau boleh sampai nak belaga idung....pastu ada yang kaler oren kami boh nama yaya....sebab dia ni perangai terok sikit kalau dia isap %&*%* mak dia mesti kaki dia sama naik ngn pala dia..pastu dia mendepakan tangan dia seluas-luas yang mampu tamau kongsi %&*%* dengan kembaq2 dia yang len... pangai supa ank menakan kami nama sara..sebiik!!!!.. lagi sekoq lagi kami boh nama boboy... sebab antara keempat-empat ekoq ni dia la yang paling selambak nalarekek punya gondo klu timbang kilo untung 7 keturunan... kami amik sempena nama abg kmi hat nombot dua tu...schuweett... kalau dia tau mesti dia terharu...

 AHAHAHAHAHAH!!!!

pastu yang last tu bulu2 dia supa mcm gambaq kat bawah ni... kalau gamba yang atas ni dia yang paling kanan....kami tatau la si meow ni jumpa rimau celah mana...so kami malas nk pikiaq panjang kami boh ja nma dia rimau.. simple n sweet... t besaq.. pandai2 la dia muhasabah diri sorang2 yang dia tu species mana



hahahahahahahahahah!!!

kami sukaaa... kami sukaaaaa!!!

haaaa.... kami tatau jantina depa lagi.. kalau si yaya tu jantan dan si boboy tu betina sory laa.. surat beranak kami isi dah... hahahahahah!!.. mampuih p......


sekarang beby-beby tu dah umo 8 hari memandangkan hari ini 8 mei....pandai dak meow pilih tarikh....pandai ann..pandai ann??  bub tu malaih nk antaq p skolah... wat rugi ja duit yeddok??....
so kalau hari buruh ja ingat la besday anak kami.....blyh la nak post2 adiah kat depa ikan kembong sekilo k... dedak depa tu stok sepanjang hayat k..

dalam umoq 8 hari ni depa dah pandai dah bertaktih tapi jalan dua 3 langkah tergolek-golek nampak pusat ummm mcm bollywood pastu gulin2 pastu ulang benda yang sama sampai penat....pastu lena sambil kenyut2 mulut.... eeeeeee geram sngat tengok dok tergolek-golek telentang mcm tu dah la pejam mata jaa tamau buka.....serius kami rasa macm nak lambung ja tinggi2 pastu agak-agak sampai paras lutut sepak laju-laju biaq melekat k dindin rumah... ummm kami teringan sngat nak buat mcm tu kat depa....ummm teringin...teringin... kami sukaaaaaa!!! biaq bedaqah-daqah pun takpa lagi kami sukaa....

gggggrrrrrrrr *getaq pala*

tapi syukur la..masa meow mngandungkan depa ni takda la alah-alah nak muntah tulang ka muntah cicak ka... semua ok.. kandungan gula lam badan pon ok.. darah pon ok.. cuma dia malas nak ligan-ligan ayam macam selalu la... mungkin dia nak jaga kandungan dia... ayam-ayam pon paham.. depa dah pandai masuk reban sendri... tak gaduh nak tunggu meow ligan baru masuk... cuma satu jala perangai dia ni time mnegandung yang kami tak suka.... "menyerendeh kat orang"...meluat tu meluat la jugak...sebab nak jalan pon susah.. pijak perot tu baru dia tau.... tapi nak buat mcm mana .....dia kan  ibu tunggal.. kami sngat memahami perasaan ibu tungal ni.macam mana ...sob..sob...auch..auchh... so kalau tak sempat ka kalut dok men poker ka kami luangkan masa jugak usap-usap dia guna tumit... dia pon golek2 tanda kegirangan... suka sngat dia boleh bau syurga kami ni... sampai lepas beranak pon minta tumit lagi....

ni la anak yang kita mau yeddokk???? bagi kaki pon dia suka...

xpala pak dia ujung bulan 7 nak balik dah....t minta tumit kat pak nah... msti lagi sakan dia guling-guling...tak padan dengan mak binatang.. ish...ish... ikut pangai sapa lah ni...